Vanaf maandag 29 januari mogen cryptobedrijven weer adverteren op Google. Er zijn wel wat restricties, zo mag er vooralsnog alleen gericht geadverteerd worden op Amerikaanse gebruikers en gaat het om Cryptocurrency Coin Trusts.

Amerikaanse overheid zegt ja tegen Bitcoin

Een Cryptocurrency Coin Trusts is een fonds die Bitcoin ETF’s mogen aanbieden. De SEC heeft namens de Amerikaanse overheid deze financiële producten goedgekeurd, dus Google kan hier mooi geld aan verdienen door advertenties toe te staan.

Adverteerders die de VS targeten, kunnen deze producten promoten als ze aan specifieke vereisten voldoen en door Google zijn gecertificeerd. Het beleid is wereldwijd van toepassing en overtreders ontvangen ten minste zeven dagen vóór de mogelijke opschorting van hun account een waarschuwing, zodat er tijd is om hieraan te voldoen.

Duidelijkheid voor Cryptocurrency Coin Trusts

Van adverteerders wordt verwacht dat zij zich houden aan de lokale wetgeving in de gebieden waarop zij zich richten. De update is bedoeld om duidelijkheid te verschaffen over het adverteren van Cryptocurrency Coin Trusts, zoals financiële producten die de handel in trusts met digitale valutapools mogelijk maken.

Google wijzigde het advertentiebeleid in december 2023. Google had toen plannen om zijn beleid inzake cryptocurrency’s en aanverwante goederen in januari 2024 openbaar te maken. Het belangrijkste doel van het nieuwe beleid is om de parameters en richtlijnen rond de promotie van Cryptocurrency Coin Trusts duidelijker te maken.

Dominantie Google Ads

Volgens recente data van DemandSage verwerkt Google dagelijks 8,55 miljard zoekopdrachten. Advertenties in welke vorm dan ook helpen een bepaalde boodschap een speciaal deel van het publiek te bereiken. Met Google wordt het bereik van het publiek vertienvoudigd. Wereldwijd bereikt Google Ads 90% van de mensen.

Wanneer we rekening houden met Google-websites en Play Store-apps, kunnen we de doelgroep gemakkelijk vergroten tot enkele miljarden. De advertenties op de eerste plaats hebben een gemiddeld klikpercentage van 7,94%.

De gemiddelde ROI van Google Ads is 200%. Dat betekent dat bedrijven een rendement van ongeveer 2 euro verdienen voor elke uitgegeven euro.

Met zo’n enorm bereik en een altijd beschikbaar publiek zullen Bitcoin ETF’s nu het algemene bewustzijn aanzienlijk zien toenemen. Dit betekent dat niet alleen daghandelaren of langetermijnbeleggers, maar ook een groot publiek nu bekend zal worden met Spot ETF.

The post Waarom maandag 29 januari een belangrijke dag wordt voor zichtbaarheid Bitcoin en crypto appeared first on BLOX | Nieuws.