Satoshi Nakamoto bedacht perfecte marketingstrategie voor bitcoin

Marktanalist en podcaster Preston Pysh zegt dat de anonieme Bitcoin (BTC) bedenker Satoshi Nakamoto een bijna onbetaalbare marketingfunctie rechtstreeks in de topcryptocurrency heeft ingebouwd.

Satoshi Nakamoto is een genie

In de laatste aflevering van de What Bitcoin Did podcast zegt Pysh dat Satoshi Nakamoto wel een genie moet zijn. Pysh is onder de indruk van het idee dat er een beperkte voorraad van 21 miljoen bitcoins is en het feit dat elke bitcoin kan worden opgedeeld in 100.000.000 kleinere eenheden. Deze kleine eenheden staan bekend als satoshis, of sats.

‘Ik denk dat je zeker te maken hebt met een of andere wetenschapper, maar op een niveau dat niet alleen één vakgebied bestrijkt. Bitcoin is op veel vakgebieden ontzettend goed. Hierdoor denk ik dat Satoshi wel meer dan één persoon moet zijn geweest omdat niemand zo’n vooruitziende blik en zoveel expertise op zoveel gebieden kan hebben.’

‘Bekijk het vanuit het oogpunt van branding en marketing. Bijvoorbeeld dat Satoshi slechts 21 miljoen munten maakte, maar 10 tot de negatieve 8e eenheid rechts van het decimaalteken had. Je kunt dit een 500 miljard tot 1 biljoen dollar marketingstrategie noemen. De marketing die bitcoin krijgt als de prijs 100.000 of 200.000 dollar wordt is onbetaalbaar’

Amerika als laatste

Pysh denkt dat de landen die het nu het moeilijkst hebben de waarde van bitcoin als eerste zullen zien. Omgekeerd zegt hij dat de VS waarschijnlijk het laatste land zal zijn dat bitcoin volledig omarmt vanwege de alomtegenwoordigheid van de dollar.

Over het geheel genomen gelooft de analist dat de prijs van bitcoin op het punt staat te stijgen.

Bitcoin is beter dan goud

Pysh denkt ook dat goud goed zal presteren ten opzichte van de aandelen-, obligatie- en grondstoffenmarkten, maar ten opzichte van bitcoin zegt hij dat dit niet het geval  zal zijn.

‘Als bitcoin niet zou bestaan, zou ik waarschijnlijk een van de grootste goudzoekers ter wereld zijn, en ik zou miners bezitten. Ik zou al die spullen bezitten. Maar bitcoin bestaat wel degelijk, en ik denk dat goud een probleem gaat worden omdat het zo traag is om te handelen.’

Ondanks zijn optimisme, zegt Pysh dat bitcoin geconfronteerd wordt met enkele belangrijke reglementaire risico’s. Denk aan verschillende overheden die zullen proberen om bitcoin te verbieden of het zelfs in beslag willen nemen.

The post Satoshi Nakamoto bedacht perfecte marketingstrategie voor bitcoin appeared first on BTC Direct | Nieuws.