Tijdens de podcast Cryptocast van BNR spreken Madelon Vos, Toon Schraven en Herbert Blankesteijn over de keerzijde van het succes van bitcoin.

De eerste besproken keerzijde, is dat de media net als in 2017 schrijft over het energieverbruik van het hele bitcoinnetwerk. Vanaf minuut 14:30 legt marketingmanager Toon Schraven uit wat het succes van bitcoin doet voor BLOX en BTC Direct.

Hij gaat in op de marketinginspanningen van de bedrijven en hoe de twee merken van elkaar verschillen. Bekijk de podcast hieronder.

De keerzijde van de populariteit van BLOX

In de uitzending is ook aandacht voor de crypto trading app BLOX. De enorme koersgroei in december en januari zorgde voor veel nieuwe interesse. Alleen al in de maand januari is het aantal gebruikers verdubbeld.

Deze week bereikte BLOX een ander bijzonder record volgens Schraven: “Afgelopen maandag had BLOX in een kwartier tijd een net zo hoog handelsvolume als in heel de maand oktober van vorig jaar.”

En dat succes heeft ook een keerzijde. Toen de prijs van Ripple in januari hevig schommelde, konden de servers van de app het verkeer niet aan. De app moest worden stilgelegd. Schraven:

“Uiteindelijk moest het systeem zoveel orders verwerken, dat het ging kraken. Dan zijn wij helaas genoodzaakt om de app uit te zetten en te kijken hoe we dit gaan oplossen. En ja, dat doet pijn. Dat is niet de ervaring die wij onze gebruikers willen bieden.”

Blik op de toekomst

Het development-team van BLOX werkt elke dag opnieuw aan het opschalen van de app, zodat meer mensen tegelijkertijd kunnen traden in de app. Ook gaat Schraven in op de communicatie van BLOX, het team houdt zijn klanten op de hoogte van alle ontwikkelingen via meerdere blogs en Q&A’s op YouTube.

Madelon Vos is benieuwd wat klanten van BLOX kunnen verwachten in de komende maanden: “We bevinden ons nu in een bull market, hoe zie je de toekomst van jullie bedrijf voor je?”.  Toon Schraven:

“Als de situatie van januari zich niet heeft voorgedaan, zouden we nu werken aan allerlei toffe features. Maar het allerbelangrijkste voor nu is de schaalbaarheid van de app. Als dat eenmaal goed staat, kunnen we nieuwe gebruikers toelaten. De verwachting is dat dit op zeer korte termijn mogelijk is, en dat we daarna verder kunnen bouwen.”

The post De prijs van het succes van bitcoin, met Madelon Vos, Toon Schraven en Herbert Blankesteijn appeared first on BTC Direct | Nieuws.