De National Football League (NFL) verbiedt teams voorlopig om non-fungible tokens (NFT’s) te verkopen en sponsorovereenkomsten aan te gaan met cryptocurrencybedrijven. Dat schrijft het toonaangevende The Athletic.

Tijdelijk beleid

Volgens het online magazine betekent dit niet het einde voor NFT’s en NFL, en dit betekent ook niet dat cryptopartijen nooit mogen sponsoren. De NFL (american football) legt de competitie het tijdelijke beleid op omdat het een strategie wil bedenken om de markt voor digitale sportkaarten en kunst te betreden.

Hoewel de regeling NFL-teams verbiedt om individueel een sponsordeal met bijvoorbeeld BTC Direct of BLOX aan te gaan, schrijft The Athletic echter dat NFL-teams wel mogen samenwerken met vermogensbeheerders die fondsen verkopen die de prestaties van crypto-activa volgen.

Lastige regels

Een anonieme bron onthult de nieuwe richtlijnen van de NFL met betrekking tot sponsoring en uitbrengen van NFT’s:

‘Clubs mogen geen advertenties voor specifieke cryptocurrency’s, initial coin offerings, andere cryptocurrency-verkopen of enige andere mediacategorie verkopen, of anderszins toestaan ​​binnen door de club gecontroleerde media, met betrekking tot blockchain, digitale activa of als blockchain-bedrijf, behalve zoals beschreven in deze beleid.’

Google Translate maakt er een woordenbrij van, maar er staan ook logische dingen in. De promotie van ICO’s verbieden lijkt vrij normaal, dat doet iedereen eigenlijk al sinds 2017. Daarnaast valt ook op dat NFT’s niet letterlijk benoemd worden. Toch verbiedt de NFL voorlopig team NFT’s.

Veel geld in NFT’s

Hiermee laat de american football organisatie veel geld liggen. De Amerikaanse basketbalorganisatie NBA (National Basketball Association), haalt honderden miljoenen dollars binnen met de verkoop van digitale verzamelobjecten. NFT-bron CryptoSlam laat zien dat de NBA Top Shot, die korte clips van NBA-hoogtepunten verkoopt als digitale verzamelobjecten, meer dan 704 miljoen dollar aan verkopen heeft gegenereerd.

Eerder dit jaar tekende de Miami Heat van de NBA een sponsorshipovereenkomst van 135 miljoen dollar met FTX> Laatstgenoemde ken je wellicht als de snelstgroeiende beurs van dit momen, zij mogen nu bepalen welke naam het stadion van de Miami Heat draagt. De Chicago Bulls lanceerden ook hun eigen NFT-collectie met het online winkelplatform Shopify. Daarnaast is de Sacramento Kings al jaren bezig met het minen van Ethereum en kun je bij de Dallas Mavericks alle merchandise betalen met bitcoin en dogecoin.

 

The post Amerikaanse profcompetitie NFL verbiedt sponsoring cryptocurrencybedrijven en NFT’s voorlopig appeared first on BTC Direct | Nieuws.